Rapid - online melléklet

Biztosan így akarsz világbajnok lenni, Verstappen?

2021. szeptember 13. 21:24
Immáron másodszor ütközött idén Lewis Hamilton és Max Verstappen: Silverstone után Monzában is megtalálta egymást a két bajnokaspiráns. A brit már rutinos róka, hétszeres világbajnok, és vitathatatlanul generációja legjobbja. A jövő azonban már itt tombol a pályán, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lando Norris, George Russell, valamint Max Verstappen képében. 

Rapid - a Mandiner Sport és a Racingline.hu digitális autó-motor sport melléklete

Szerző: Vámosi Péter

A holland pilóta alatt idén páratlan módon állt össze a technika: sokkal jobb lett a tavalyi továbbfejlesztett Red Bull, és hiába vonul ki a motorpartnerük, a Honda a királykategóriából, a japánok banzai üzemmódra kapcsoltak.

Mindent, vagy semmit alapon mennek, de összeértek a fejlesztések, Max pedig sziporkázik.

Az 1997-es születésű versenyző vezeti jelenleg a bajnokságot, és eddig 7 győzelmet szerzett a szezonban. Éretten versenyez és fittebb, mint valaha, sőt még alapvetően elmondható, hogy tisztelték is egymást, a Brit Nagydíjon elkövetett első ütközetükig.

Lewis Hamilton hazai közönség előtt a nagy sebességű Copse kanyarban taszajtott a rajtot követő első körben akkorát riválisán, hogy

előbb a gumifalban, majd a kórházban kötött ki Verstappen.

Alapvetően első ránézésre sima versenybalesetnek tűnt a dolog, egy olyan pöccintésnek, amely megesik a legjobbakkal is. Az FIA versenybírái hamar megvitatták az esetet, így Hamilton kapott egy 10 másodperces büntetést, de tudta folytatni a futamot. Egyértelműen látható volt a szándék a szabályalkotók részéről, hogy bizony, ők nem akarnak belefolyni az idei - egyébként parádés - idény alakulásába, bokszolja csak le ezt egymás között a Mercedes és az energiaitalos alakulat. 

Tudható volt innentől kezdve, hogy a történetnek lesz folytatása,

hiszen még javában benne vagyunk a szezonban, a tervek szerint legalább 22 futamos lesz a 2021-es világbajnokság. Akár Senna-Prost legendás suzukai eseteit emlegetjük fel 1989-1990-ből, vagy Michael Schumacher indokolatlan vitézkedéseit előbb Damon Hill ellen 1994-ben, majd Jacques Villeneuve ellene 1997-ben, ezek mind szezon végi balhék voltak.

Az akkori felügyelőszervezet azonban csak Ayrton Sennát csípte fülön, akinek gyakorlatilag szinte könyörögnie kellett a versenylicenszéért,

hogy indulhasson a következő évben, az akkori nagy embernél, Jean-Marie Balestrénél. Schumacher 1997-es torpedózása a kanadai világbajnok ellen pedig annyit ért az FIA-nak, hogy elvették a német összes pontját abból az évből. 

Nem lezárt tehát egyáltalán Max és Lewis idei külön parádéja,

sőt, ez egyre élesebb lesz csak, hiszen bizonytalanság van még a versenynaptár hosszában is, és több futam is billeg, a koronavírus-járványnak köszönhetően. Még csak matekozni sem lehet, tehát pontosan, hogy hány pontot kell bebiztosítania versenyzőnek és csapatnak a biztos világbajnoki címekhez. Arról nem is beszélve, hogy most még az ilyen nüansznyinak gondolt sprinfutamokért járó pontocskák is számítanak majd, nem is beszélve a félre- és felezett pontosra sikerült botrányos Belga Nagydíjról. 

Monzában ezúttal Max Verstappen lett kikiálltva az újabb balesetnél bűnösnek.

A holland pilóta RB16B-jét láthatóan megdobta kissé a monzai rázókő, egyenesen Hamilton Mercedesének, majd olyan szerencsétlenül alakult kettejük piruettje a sikánban, hogy

Max gyakorlatilag Hamilton fején landolt, autóstul... Még szerencse, hogy pár éve bevezetésre került a Halo, amely a versenyzők fejét hivatott védeni, és újra ez a fejlesztés életet mentett.

Verstappen láthatóan közönyösen hagyta el a cselekmény helyszínét. Hamilton nyilvánvalóan ezt szóvá is tette az ezt követő interjúkban, hogy elvárt volna némi empátiát az ifjú kollégától. Max azonban azzal takarózott, hogy látta, hogy

Lewis próbálna hátramenetben kievickélni a sóderágyból, hiába volt rajta egy komplett másik versenyautó,

márpedig ilyet eszméletlen versenytárs nem csinál. Így faképnél hagyta, még ha ez tűnhet akár bárdolatlanságnak is. Az FIA azonban erről az esetről is ítélkezett, és mivel itt nem lett volna értelme egy 10 másodperces büntetésnek a vétkes félnek, maradt az az egyébként enyhe megoldás, hogy 3 rajthellyel hátrasorolják majd Verstappent Oroszországban, a következő versenyhelyszínen. 

Mondhatnánk, hogy kiegyenlített a küzdelem a pályán és a pályán kivül is,

és biztosak lehetünk benne, hogy a decemberi szezonzáróig lesz kalandjuk egymással az idei fő esélyeseknek. Egyelőre annyi biztos csak, hogy Suzuka kanyarjai idén ebben nem játszanak, mert oda már a COVID-19 miatt nem megy idén a széria, de mérget vehetünk arra, hogy Hamilton és Verstappen idén még talán nem is egy helyen, de egymásra kadnak majd, akár szó szerint is, mint most hétvégén a Sebesség Templomában.

Max és csapata mindent egy lapra tettek fel, ez már világosan látszik, hiszen a 2022-es szabályrendszer a Forma-1-ben lutri lesz mindenkinek. Azonban nem hinném azt, hogy még a visszavonuló Honda is úgy akar híres maradni, hogy olyan versenyző alá adták a lovat, aki kénytelen volt ennyire elmenni a végletekig.

Ha pofozkodással lesz világbajnok adott esetben a holland, ugyancsak illusztris társaságba keveredik,

a fentebb emlegetettek sem voltak épp ártatlanok még karrierjük vége felé sem akár. A mérleg másik oldalán azonban az áll, hogy most már tényleg le kell(ene) győzni Lewis Hamiltont. A kérdés csak az, hogy milyen áron...

Folytatás Szocsiban, és ez a versenyhétvége legalább még biztos a versenynaptárban. 

 

A nyitóképen: Max Verstappen. Fotó: Bryn Lennon/Getty Images/Red Bull Content Pool

Összesen 30 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés