RAPID - online mellékletünk

Túraautó: 2019 után Michelisz újra nyert, a DTM 2021-es bajnoka pedig Götz lett!

2021. október 11. 23:25
Tegnap a túraautó kategóriában is komoly nemzetközi versenyek voltak: Michelisz Norbiék megkezdték a szezonjuk második felét a cseh Autodrom Mostban, a DTM pedig már le is zárta a szezonját a Norisringen. Utóbbinál vitatható körülmények között Maximilian Götz lett az, aki utoljára nevethetett.

RAPID - A Mandiner Sport és a Racingline.hu digitális autó-motor sport melléklete

Vámosi Péter írása

Augusztusban, a Hungaroringen zárult az FIA WTCR, tehát a túraautó világkupa első fele, így bő két hónapja volt mindenkinek felkészülni a folytatásra. A koronavírus-helyzet miatt teljesen újra is írták a versenynaptárat, így komplett kimarad a megszokott ázsiai turné, helyette gyorsan ismert és némileg ismeretlen helyszínekre látogatnak többek között hazánk fiai is mint a Cseh Köztársaság, Franciaország, Olaszország vagy Oroszország.

Az első állomás Autodrom Most, amely elsősorban az utóbbi években a kamionversenyeiről híres pálya, Kiss Norbert alig pár hete két főfutamos győzelmet is aratott itt szombaton és vasárnap. Michelisz úr sem akart lemaradni a névrokonától, és a gyenge 2021-es szezonkezdet után egyre inkább megbarátkozott az új "szolgálati járgányával", az Elantrával. A hosszabbra nyúlt szünet is jót tett neki, túltette már magát magyarországi baleseten.

Már az időmérőn a pole pozícióért hajtott,

hiszen bekerült az utolsó fordulóba, de a zengős "csodagyerek", Mikel Azcona gyorsabb tudott lenni a CUPRA-val, így ez előzetesen a második helyet jelentette Norbinak a főfutamra. 

Az első versenyen a szabadkártyás hazai pilóta, Petr Fulin indulhatott a fordított rajtrácsnak köszönhetően az élről, de a kuplungjával gondok adódtak, így ő egyből hátrafelé kezdett el versenyezni, ezzel jelentős kavarodást okozva. Michelisz is meglökte Mullert, nem is maradt el a verseny után a büntetés. A dologból legjobban a hondások jöttek ki, és Nestor Girolami valamint Esteban Guerrieri éltek is a helyzet adta lehetőséggel. Élre álltak, és nyertek. 

Magyar szemszögből nézve sokkal inkább várt volt a főfutam, a vasárnapi második verseny. Itt is volt rajtbaleset, ezúttal Santiago Urutia volt a ludas. Benézte az első féktávot, Rob Huff és Gabriele Tarquini kiestek. Michelisz mindeközben kihasználta Azcona pillanatnyi megingását, és az élre állt, majd mindketten elhúztak a többiektől. Norbi a győzelmének köszönhetően feljött a bajnokság 11. helyére. 

A legismertebb magyar túraautós 2019 óta nem tudott nyerni, így egy hosszú sikertelen sorozat végére tett pontot. Az összetettben Tassi Attila a 15., Boldizs Bence a 19.

A német túraautó bajnokság jó ideig harcban állt technikai fronton a túraautó világbajnoksággal, és abban a formájukban, ahogy voltak még jó pár évvel ezelőtt, ma már egyik széria sem létezik. A WTCC világkupává szelidült, olcsóbb lett, és nincs olyan jelentős gyártói jelenlét, a DTM pedig amely már a csúcskorszakban közelebb állt a Forma-1-hez technikailag és pénzügyileg is, gyakorlatilag megszűnt. 2021-ben Gerhard Berger vezetése mellett GT3-as alapokra helyeződött a dolog, és azzal is hirdetik magukat, hogy itt csak profi pilóták vannak, tehát nincsenek meghívott félprofik szabadkártyásként, illetve ők a világ leggyorsabb GT szériája.

Sajnos, az ősi bevett DTM-es szokásokat azonban nem sikerült levetkőzni.

Ahogy egy német kolléga találóan megfogalmazta a lényeget: a szezon harmadáig kb. engedik a szabad versenyt, majd akkor aki az élen éll márkánként, azt elkezdik nyomni, és a többi márkatárs úgy alakítja a helyzetet, hogy végül csak az ő emberük kerüljön ki győztesnek.

És ebbe beleférnek megengedhető eszközök (csapatutasítás), valamint kevésbé megengedettek (tudatosan kirakni a pályáról az ellenfelet).

A 2021-es végső győztes, mondhatnánk úgy is, hogy a nevető harmadik Maximilian Götz lettek, miután a két legnagyobb bajnokaspiráns ellenfele, Liam Lawson és Kelvin van der Linde nulláztak az utolsó futamon. Pedig Lawsonnak állt a zászló, neki elég lett volna egy 6. hely is ahhoz, hogy elérje a csúcsot, míg Götznek mindenképp nyernie kellett a sikeréhez. 

Lawson és van der Linde már a rajtnál elintézték egymást, hiszen az Audi dél-afrikai pilótája "leszedte" a Ferrari AF Corse Red Bull versenyzőt, így visszaestek. A dél-afrikai ugyan folytatni tudta a versenyt, de az autója sérülései miatt csak nagyon lassan haladt. Van der Linde megúszta az esetet egy 5 másodperces büntetéssel. 

A Mercedesnél látván az esetet észbe kaptak, és gyorsan elengedtették Philip Ellisszel és Lucas Auerrel is Götzt, aki így nem csak a futamgyőzelmet szerezte meg, hanem a DTM idei bajnoki címét is. Lawson és van der Linde pedig csak a 17. és 18. helyen értek célba, az új-zélandi pedig különösen dühös lehet, mert csak 3 ponttal maradt le a bajnoki címről.

Michelisz Norbiék máris a hétvégén folytatják a menetelésüket Franciaországban, Gerhard Berger meg a nyáron megígérte még nekem, hogy átgondolja azt, hogy visszahozza a DTM-et a Hungaroringre, rajta nem fog múlni, ő szereti hazánk elsőszámú motorsportos szentélyét. 

 

Nyitókép: Michelisz Norbert, a BRC Hyundai N Lukoil Squadra Corse versenyzője a túraautó-világkupa (WTCR) Magyar Nagydíjának első futama előtt a mogyoródi Hungaroringen 2021. augusztus 22-én.MTI/Balogh Zoltán

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában