Rapid – online mellékletünk

Forma-1: kettős Ferrari-siker a szezonnyitón, a Red Bullok a végén véreztek el, Gasly autója kigyulladt

2022. március 20. 18:47
A ferraris Charles Leclerc diadalmaskodott a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon, miután ellenállt Verstappen támadásainak.

Szezonnyitó - végre egyenlőbb esélyekkel

Vasárnap délután elrajtolt a 2022-es Forma-1-es szezon. Új év, vadiúj autók, új technikai szabályok mellett szintén új, immáron 18 colos Pirellik, és lecserélt versenyigazgatók kezdték a szezont.

A teltházas Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc indult a pole-ból, mellette pedig a regnáló bajnok, Max Verstappen foglalt helyet.
A képen: "Osztálykép" a 2022-es mezőnyről (Fotó: Florent Gooden / DPPI / Alfa Romeo Racing)

A második sorban szintén egy Ferrari és egy Red Bull foglalt helyet, Sainznak és Péreznek köszönhetően. Mögöttük Lewis Hamilton a Mercedesszel, illetve tavalyi csapattársa, Valtteri Bottas, de ő már Alfa Romeóval. A hetedik helyről pedig meglepetésre, a hirtelen visszatérő – az orosz Nikita Mazepin menesztése után - Kevin Magnussen indulhatott, a tavalyi sereghajtó Haas csapattal. A két McLaren, Norris a 13., és Ricciardo a 18. rajthelyen várakoztak csak, akik közepes gumikeverékeken várták a rajtot, mindenki más lágy gumikkal vágott neki a versenynek.

A képen:  Rajt után (Fotó: Lars Baron/Getty Images / Red Bull Content Pool)

Rajt

Leclerc megvédte az 57 körös verseny rajtja után a helyét, az első három sorrendje nem változott. Hamilton megelőzte Pérezt, ahogy Magnussen is, a dán a Haasszal az 5. helyre lépett előre. Bottas a 14. helyre csúszott vissza.

Ocon és Schumacher azonban összeakadtak a rajtot követően.

A német meg is forgott, de folytatni tudta a versenyt a 13. helyen. Ocon a 10. helyen haladt. Az esetért Ocon később 5 másodperces büntetést kapott. Norrist Stroll terelte le a pályáról, így a mclarenes a 18. helyre csúszott vissza. A 3. körben egy elfékezés után Magnussen elveszítette helyét Pérezzel szemben, két körrel később pedig Russell is így tett. A 10. körben Pérez sikeresen megelőzte Hamiltont, ezzel pedig feljött a 4. helyre.

Első kerékcserék

Az első kerékcserét Hamilton autóján hajtották végre a 11. kör végén.

A gumikat idén 100 helyett már csak 70 fokra lehet előmelegíteni, ami meg is tette a hatását: Hamilton nagyon csúszkált a kivezető körén,

az új, kemény gumikeverékeken. A 12. helyen folytathatta a körözést. Többen is cseréltek a közepes keverékekre, a 14. körben Verstappen és Sainz is megérkezett a boxba, ők azonban továbbra is lágy gumikat kaptak és a 4. és 5. helyre tértek vissza. Az első cserék után csak a Mercedes volt, amely csapat kemény keverékű gumikat rakott az autóira. Leclerc és Pérez is cserélt, előbbi lágyat, utóbbi közepeset kapott.

A képen: Verstappen vs Leclerc (Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool)

Adok-kapok az élen

Visszatérésekor Leclerc nyakába lihegett Verstappen, aki megpróbálta hibába kergetni a ferrarist, míg annak hidegek voltak a gumijai. Úgy tűnt, a monacói kivédekezte a bajnok támadását, a 17. körben, az első kanyarban azonban bevágódott a Red Bull a Ferrari elé. Az első helyről induló Leclerc azonban visszaszerezte a vezetést. A következő körben ugyanezt megismételték: Verstappen előzött, de Leclerc ismét visszvette az első helyet. A 19. körben Verstappen harmadjára is előzött, de elfékezte magát, így Leclerc ismételten visszakapaszkodott az első helyre.

Második csere

Alonso volt az első, aki másodjára is kereket cserélt, a 25. kör végén. Ez előtt nem sokkal ejtette meg az első kiállását Norris, azonban a hosszú etappal sem nyert semmit. A csere után az utolsó helyre került. A 27. kör végén Hamilton közepes gumikra váltott, de már Verstappen is panaszkodott a saját Pirelliejeire. A 30. kör végén Verstappen, egy körrel később pedig Leclerc is cseréltek, mindketten közepes gumikra. Kivezető körén figyelmeztették a hollandot, hogy óvatosan bánjon a gumikkal, így azonban elszalasztotta a lehetőséget, hogy megelőzhesse a ferrarist. Erre közölte is rádión, hogy többet nem fog így tenni. Ezt követően Sainz és Pérez is cseréltek, így visszaállt az eredeti sorrend: Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Hamilton, Magnussen.

Utolsó 15 kör: Gasly autója kigyulladt

Verstappen és Pérez ismét kereket cseréltek. Előbbi a harmadik helyre, Sainz mögé került, Pérez pedig Hamilton mögé. A holland azonban a kormányzásra panaszkodott, mondván az nagyon "nehéz". Utána Sainz és Hamilton is érkezett a boxba, harmadik kerékcserére, így ismét visszaállt a korábbi sorrend. A 46. körben virtuális biztonsági autó (VSC) lépett életbe, miután

Pierre Gasly lett a szezon első kiesője. Az AlphaTauri hátulja ki is gyulladt, de a versenyző ki tudott pattanni az autóból. 

A VSC-t hamar valós biztonsági autóra cserélték, így a különbségek eltűntek a versenyzők közül. A 49. körben a valós sorrendbe beékelődő lekörözött versenyzők elhaladhattak a biztonsági autó mellett, hogy felsorakozzanak a mezőny végén. Az 51. körben kapcsolhatott újra versenytempóra a mezőny. A sorrend az indításkor nem változott, ám Sainz nyomás alá próbálta helyezni Verstappent. Schumacher és Zhou között is kialakult egy csata a 12. és 13. helyen, és bár eleinte a német állta a sarat, végül a kínai meg tudta előzni.

Verstappen drámája

Leclerc hamar négy másodperces előnyt autózott ki, míg Verstappennek inkább hátrafelé kellett figyelnie. A holland kiabálva mondta a rádión, hogy gond van az akkumulátorával, de a csapat szerint rendben volt. A csapat szerint más gond volt az autóval, de nem közölték mi. A Red Bull hamar le is lassult, és kiállni kényszerült a versenyből. Az utolsó előtti körben már Pérez is teljesítményvesztésre panaszkodott. Az utolsó körben a mexikói meg is forgott és ott is ragadt.

Végül kettős Ferrari győzelem született, Leclerc – Sainz sorrendben. A dobogó harmadik fokára a Red bullok problémájának "köszönhetően" Lewis Hamilton állhatott fel.

A további pontszerzők: Russell, Magnussen, Bottas, Ocon, Tsunoda, Alonso, Zhou. Érdekesség, hogy Kevin Magnussennek alapvetően nem volt ülése az idei szezonra, ahogy már tavaly sem volt a mezőny tagja. Azonban miután

A képen: Kevin Magnussen - a beugró kapásból tíz pontot szerzett. (Fotó: Zak Mauger / Haas F1 Team)
az orosz-ukrán háború okán a Haas csapat megvált orosz szponzorától és versenyzőjétől, a dán versenyző váratlanul visszatérhetett.

A tavalyi sereghajtó és nulla pontos csapat azonban Magnussennel most rögtön 10 pontot szerzett.

A képen: a futamgyőztes, Charles Leclerc (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)

 

#

Versenyző

Csapat

Lemaradás

Pontok

1

Charles Leclerc

Ferrari

-

26

2

Carlos Sainz Jr.

Ferrari

5.598

18

3

Lewis Hamilton

Mercedes

9.675

15

4

George Russell

Mercedes

11.211

12

5

Kevin Magnussen

Haas

14.754

10

6

Valtteri Bottas

Alfa Romeo

16.119

8

7

Esteban Ocon

Alpine

19.423

6

8

Yuki Tsunoda

AlphaTauri

20.386

4

9

Fernando Alonso

Alpine

22.390

2

10

Zhou Guanyu

Alfa Romeo

23.064

1

11

Mick Schumacher

Haas

32.574

 

12

Lance Stroll

Aston Martin

45.873

 

13

Alex Albon

Williams

53.932

 

14

Daniel Ricciardo

McLaren

54.975

 

15

Lando Norris

McLaren

56.335

 

16

Nicholas Latifi

Williams

1:01.795

 

17

Nico Hulkenberg*

Aston Martin

1:03.829

 

18

Sergio Perez

Red Bull

   

19

Max Verstappen

Red Bull

   
 

Pierre Gasly

AlphaTauri

   

*Hülkenberg Sebastian Vettelt helyettesítette, mert a német versenyző koronavírus-tesztje a napokban pozitív lett.

A nyitóképen: Verstappen vs Leclerc (Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool)

Összesen 6 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés