Verstappen nyert, miután Leclerc az élről esett ki, mindkét Mercedes dobogós lett

2022. július 24. 22:22

A Ferrari ismét hibák miatt került a középpontba, míg a Mercedesek „lesipuskásként” a dobogóra értek.

2022. július 24. 22:22
null

Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton

30 fok fogadta a mezőnyt a Francia Nagydíj napján. A Forma-1 riporterei, versenyzői és csapatfőnökei nem győzték hangsúlyozni, mekkora a hőség.

A pole pozíciót Charles Leclerc foglalta el, mellőle Max Verstappen indulhatott. A második sort Sergio Pérez, és a 300. F1-es versenyét teljesítő Lewis Hamilton "bérelte" ki.

Őket Lando Norris és George Russell követte.

A mezőny legvégén Carlos Sainz Jr. és Kevin  Magnussen foglalt helyet, miután rajtbüntetést kaptak, amelyért több motorelem is cserélve lett autójukban a hétvége során.

Sainz, Pierre Gasly és Valtteri Bottas kemény keverékű Pirelliken indult, míg mindenki más a közepes gumikat választotta kezdésnek.

Charles Leclercet, a Ferrari holland versenyzőjét Max Verstappen, a Red Bull holland címvédője követi a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Francia Nagydíján a Le Castellet-i Paul Ricard pályán 2022. július 24-én. MTI/AP/Manu Fernández

Rajt

Leclerc jól jött el az 53 körös verseny rajtjánál, megtartotta az első helyet. Hamilton is jól rajtolt, feljött a harmadik helyre.

Hátrébb Esteban Ocon forgatta meg Cunoda Jukit, és a két Aston Martin haladt fej-fej mellett a 10-11. helyen. Ocon az esetért később 5 másodperces büntetést kapott, míg Tsunoda az utolsó helyre esett vissza.

Mick Schumacher is javított a rajtnál három helyet, és feljött a 14. helyre.

Még jobban kezdett a mezőny végéről Sainz és Magnussen, ők a második körben már a 16. és 12. helyen haladtak. Sainz folyamatosan menetelt előre és a 6. körben már Magnussen mögött volt a 13. helyen. Mindeközben az Alfa Romeo versenyzői a mezőny végére estek vissza: Bottas a 17., Csou Kuan-jü a 19. helyen haladt.

A hetedik körre Verstappen közeledni kezdett Leclerc-re, de nem került előzési pozícióba.

Sainz azonban megelőzte Magnussent, aki ezt követően, a 9. körben túl is esett első kerékcseréjén, így az utolsó helyre esett vissza. Majd cserélt Schumacher és Csou is.

Nem sokkal később, a két Aston Martin megelőzése után Sainz feljött a pontszerző 10. helyre.

A 16. körben Verstappen érkezett kerékcserére, elsőként az élmenők közül. A hetedik helyre tért vissza, de Norrist hamar meg is előzte.

Ezt követően Sainz Daniel Ricciardót is maga mögé utasította és a kilencedik helyen haladt tovább.

A monacói Charles Leclerc Ferrariját felemelik, miután a védőfalba ütközött a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Francia Nagydíján a Le Castellet-i Paul Ricard pályán 2022. július 24-én. MTI/EPA/AP pool/Eric Gaillard

Ismét dráma a Ferrarinál

A 18. körben aztán bekövetkezett a dráma, és Leclerc az élről a falba tette a Ferrarit. Pályára lépett a biztonsági autó.

A rádión Leclerc komoly káromkodás és ordítás közepette ismét gázpedál problémáról számolt be, mint Ausztriában. Bár ezen állítását a kiesése után nyilatkozva megcáfolta.

A biztonsági autós fázis alatt aki csak tudta, megejtette kerékcseréjét. Sainzé elég lassúra sikerült, majd ráengedték a boxutcában érkező Alexander Albonra. Ezért később öt másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedésért.

A Safety car távozása és a kerékcserék után így Verstappen örökölte meg az első helyet. Őt Hamilton, Pérez és Leclerc követte. A másik Ferrarival Sainz a hatodik helyen haladt.

A 23. körben Schumacher forgott meg, miután Csou megcsúszott és megforgatta őt, ám folytatni tudta a versenyt. Csou a boxba hajtott, hogy lecseréljék az első szárnyát. A kínai az esetért öt másodperc büntetést kapott.

Verstappen kényelmes előnyt autózott ki Hamilton előtt, akit Pérez és Sainz követett.

A 39. körben Magnussen és Nicholas Latifi találkozott össze. Utóbbi megforgott, azonban folytatni tudta a versenyt, míg a dán a boxba hajtott, és feladni kényszerült a versenyt.

2. Pérezt Russell üldözi. Fotó: Dan Mullan / Getty Images / Red Bull Content Pool
2. Pérezt Russell üldözi. Fotó: Dan Mullan / Getty Images / Red Bull Content Pool

Ne most!

Miután a csapat közölte Sainz-cal, hogy a D-terv lépett életbe, a 41. körben Sainz megkísérelte megelőzni Pérezt és néhány kanyar után sikerült is. A Ferrari rádión épp akkor szólt neki, hogy menjen ki a boxba, amikor a spanyol csatában volt, és csak annyit reagált, hogy

„Ne most, ne most!”

A csata következtében Russell is megérkezett Pérezre, utóbbi ennek következtében le is sodródott a pályáról, viszont a brit előtt maradt.

Russell szerint Pérez a levágással előnyhöz jutott, így el kellett volna, hogy engedje őt, de csapata pedig azt felelte neki, hogy nem volt még annyira a mexikói mellett, hogy ez az "igénye" jogos legyen.

Alighogy Sainz megelőzte Pérezt, a csapat tíz körrel a vége előtt mégis kihívta a boxba a spanyolt, aki így a nyolcadik helyre esett vissza.

Panasza után Russell próbálta újra támadni, netán hibára kényszeríteni Pérezt, ám a mexikói közismerten jól tud védekezni.

3. A futamgyőztes: Max Verstappen. Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool
3. A futamgyőztes: Max Verstappen. Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

A 49. körben a hatos kanyarnál Csou autója állt meg, és virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe.

Az 50. körben jött az "újraindítás", amelyre Russell jobban reagált, és azzal a lendülettel megelőzte Pérezt. Ezzel feljött a harmadik helyre, csapattársa, Hamilton mögé.

Az utolsó körben még megpróbált Pérez csatázni egyet Russellel, de már nem volt ideje érdemi lépésre.

A versenyt végül Max Verstappen nyerte, a két Mercedes, vagyis Hamilton és Russell előtt.

Hamilton a futam után azt is elárulta, hogy különösen nehéz volt számára a verseny, mert nem működött az innivalós rendszer az autójában, így nem tudott inni.

A verseny végeredménye:

#

Versenyző

Csapat

Lemaradás

1

Max Verstappen

Red Bull

-

2

Lewis Hamilton

Mercedes

10.587

3

George Russell

Mercedes

16.495

4

Sergio Perez

Red Bull

17.310

5

Carlos Sainz

Ferrari

28.872

6

Fernando Alonso

Alpine

42.879

7

Lando Norris

McLaren

52.026

8

Esteban Ocon

Alpine

56.959

9

Daniel Ricciardo

McLaren

1:00.372

10

Lance Stroll

Aston Martin

1:02.549

11

Sebastian Vettel

Aston Martin

1:04.494

12

Pierre Gasly

AlphaTauri

1:05.448

13

Alex Albon

Williams

1:08.565

14

Valtteri Bottas

Alfa Romeo

1:16.666

15

Mick Schumacher

Haas

1:20.394

 

Csou Kuan-jü

Alfa Romeo

 
 

Nicholas Latifi

Williams

 
 

Kevin Magnussen

Haas

 
 

Charles Leclerc

Ferrari

 
 

Cunoda Juki

AlphaTauri

 

 

A pontverseny állása (top 10):

 

Versenyző

Pontok

1.

Max Verstappen

233

2.

Charles Leclerc

170

3.

Sergio Perez

163

4.

Carlos Sainz

144

5.

George Russell

143

6.

Lewis Hamilton

127

7.

Lando Norris

70

8.

Esteban Ocon

56

9.

Valtteri Bottas

46

10.

Fernando Alonso

37

 

Nyitókép: A rajtot követően még Leclerc volt az élen. Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

 

Kapcsolódó cikkek

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Dr. Greta Grünberg
2022. július 31. 22:48
Még mindig inkább a brutális benzinégetés, és a szinte fájdalmat okozó emisszió, mint a mocskos lókínzó militarista öttusa, amihez olyan perverz és érthetetlen módon ragaszkodnak egyesek, a holmi avittas és letűnt ún. lovasnemzetieskedésre hivatkozva. Hajrá Hamilton!
nuknuk
2022. július 31. 22:47
Bárki csak a ratyi nigger ne.
brekker
2022. július 29. 01:58
Uncsi az egész, safety carral meg kerékcserével próbálják feldobni. A motorverseny jobb, ott lehet előzni. Autóban csakis az oválpálya, annak van valamiféle meditatív hozzáadott értéke.
Besenyő István újratőtve
2022. július 27. 22:45
Nem fontos. Tolják egymás popóját és térdelgessenek, de én többet nem nézem ezt a ratyi vándorcirkuszt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik