Hivatalos: lefújták a Belga Nagydíjat, fél pontokat osztanak!
2021. augusztus 29. 19:49
Az idei szezonban már megszokhattuk, hogy a szombati időmérő edzések legalább annyi izgalmat tartogatnak, mint maguk a versenyek. Ennek megfelelően indult a Belga Nagydíj is, hiszen drámából már szombaton sem volt hiány.
2021. augusztus 29. 19:49
p
2
18
26
Mentés
Vámosi Péter (racingline.hu) írása a Mandiner Sport számára
A hűvös, esős spái időmérő első két etapja gond nélkül zajlott, majd a Q3-ra leszakadt az ég, ami komoly vízátfolyásokat, tócsákat hízlalt a pályán.
A rutinos Sebastian Vettel rádión jelezte, hogy nem tartja biztonságosnak a pályán való körözést, szerinte piros zászlóval meg kellene szakítani a kvalifikációt. Ez nem történt meg, ugyanakkor az első két etapban rendkívül jól szereplő Lando Norris érezte magában az erőt, és bár ő sem tartotta ideálisnak a körülményeket, nekiiramodott egy gyorskörnek.
Nem járt jól vele, nagyot bukott a Raidillionban.
Szerencséjére nem állt bele azonnal a gumifalba, azt az autó hátuljával ütötte meg, mire az autója elforgott onnan. Ennek ellenére az autója alaposan összetört.
Vettel ezt követően jelesre vizsgázott segítőkészségből, ugyanis az esetet követően odahajtott az összetört McLaren mellé és felmutatta hüvelykujját Norrisnak, mintegy megkérdezvén, jól van-e, és csak azután haladt tovább, miután Norris viszonozta a jelzést.
Mindemellett a négyszeres világbajnok Vettel dühösen reklamált a rádión, amiért nem hallgattak rá, és nem szakították meg időben a kvalifikációt.
Norris esése után persze mégis előkerült a piros zászló.
A folytatás azonban további meglepetést tartogatott. A pole pozíciót szerző Max Verstappen elől George Russell lopta el a show-t, aki a mezőny vége felé bóklászó Williamsszel a második rajthelyet szerezte meg vasárnapra. Megelőzve ezzel a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont is, akinek lehet, hogy jövőre ő lesz a csapattársa.
Kalandos szombat után érkezett el a Belga Nagydíj napja.
Ismét eső fogadta a mezőnyt, és még hidegebb volt, mint tegnap.
Ami viszont nagyobb baj volt, hogy folyamatosan esett az eső.
Ez viccelhette meg Sergio Pérezt is, aki már a rajt előtt felhívta magára a figyelmet, ugyanis már a felvezető körön a gumifalban kötött ki. Mivel azonban megsérült az autó felfüggesztése, nem tudták azt rendbe hozni a rajtig. Legalábbis a tervezettig...
A futam azonban sosem kezdődött el igazán, a heves eső miatt folyamatosan halasztották azt.
Az időjárási körülmények miatt a versenyzők a biztonsági autó mögött indultak el felvezető körre, 25 perccel a rajt tervezett ideje után. A versenyzők azonban azt jelezték rádión, hogy nagyon rosszak a látási viszonyok, és sok az állóvíz a pályán.
Így aztán piros zászlóval meg is szakították a "versenyt", a safety car bevezette a mezőnyt a boxutcába.
A várakozás alatt elkészült Sergio Pérez Red Bullja, és engedélyt kapott arra, hogy részt verseny a versenyen, noha a boxutcából kell rajtolnia.
Az eredeti rajt ideje 15:00 lett volna, azonban csak 18.17-kor jutottunk el odáig, hogy a biztonsági autó ismét kivezette a mezőnyt a boxutcából, és elindult egy 60 perces visszaszámlálás. 18:26-kor azonban ismét megszakították az eseményt piros zászlóval,
végül 18:45-kor teljesen lefújták a Belga Nagydíjat.
Mivel néhány kört megtett a mezőny a pályán a biztonsági autó mögött, fél pontokat osztottak.
Pozícióváltás értelemszerűen nem történt, így a győztes Max Verstappen lett, George Russell második a Williamsszel, Lewis Hamilton pedig a harmadik helyen zárt.
Az első sort Verstappen és Russell foglalta el, mögöttük Hamilton és Ricciardo foglaltak helyet, őket pedig Vettel és Gasly követte.
Norrist az időmérőn a 10. helyen rangsorolták. A tegnapi balesete után kórházba szállították kivizsgálásra, de szerencséjére horzsolásokkal megúszta, így nem volt akadálya annak, hogy vasárnap rajthoz álljon. Összetört autójában azonban váltót kellett cserélni, amiért rajtbüntetést kapott, így csak a 14. rajthelyet foglalhatta volna el, így ott is értékelték végül.
Kimi Räikkönen Alfa Romeóján a hátsó szárnyat kicserélték a rajt előtt, így ő csak a boxutcából, a mezőny után rajtolhatott volna el, így őt az utolsó előtti helyen rangsorolták Pérez előtt.
#
Versenyző
Csapat
1
Max Verstappen
Red Bull
2
George Russell
Williams
3
Lewis Hamilton
Mercedes
4
Daniel Ricciardo
McLaren
5
Sebastian Vettel
Aston Martin
6
Pierre Gasly
AlphaTauri
7
Esteban Ocon
Alpine
8
Charles Leclerc
Ferrari
9
Nicholas Latifi
Williams
10
Carlos Sainz Jr.
Ferrari
11
Fernando Alonso
Alpine
12
Valtteri Bottas
Mercedes
13
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo
14
Lando Norris
McLaren
15
Yuki Tsunoda
AlphaTauri
16
Mick Schumacher
Haas
17
Nikita Mazepin
Haas
18
Lance Stroll
Aston Martin
19
Kimi Raikkonen
Alfa Romeo
20
Sergio Perez
Red Bull
A nyitóképen: Elmosta az eső az idei Belga Nagydíjat. Fotó: Williams Racing
A Forma-1 kereskedelmi jogaival rendelkező, a világ legértékesebb sportbirodalmának tartott holding bejelentette: még ebben az évben a tulajdonába kerül a gyorsaságimotoros-világbajnokság is.
A Mercedes brit versenyzője a legjobban fizetett F1-es pilóta, majd Max Verstappen (Red Bull) és Fernando Alonso (Aston Martin) következik. Nem csupán a teljesítmény számít. Mutatjuk a számokat szakértő kommentálásával.
A vasárnapi Forma–1-es Ausztrál Nagydíjon ismét a holland világbajnok indul az első helyről, mexikói csapattársát a szombati időmérő után megbüntették, így a 3. helyett a 6. helyről indulhat.
Újabb szerződés Hann Endrééknek és Róna Dánieléknek, de kapott közpénzt a Freeszfe Egyesület is. Karácsony Gergelyék elfogadták a Budapest Brand Nonprofit Zrt. pénzügyi beszámolóját.
p
0
0
7
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 26 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
konfucius
2021. augusztus 31. 16:35
Ezt az érvelést értem, de nem tartom igazságosnak. Egy adott rajthelyen is lehet javítani vagy rontani a vasárnapi teljesítménnyel, ráadásul az időmérőre kihegyezett autó a futamon áll bosszút és fordítva. De a lényeg: egy olyan autós körözés, ahol nincs engedélyed a rajtpozíciódon változtatni (javítani, vagy ha túlvállalod magad, bukni), az definíció szerint nem minősül versenyzésnek. Akkor pedig nem jár érte versenyhelyezésért kapott pont sem. Ha már mindenképp muszáj volt kivinni a mezőnyt, én osztottam volna trófeát, de pontokat nem. Így jelentősen befolyásolták a bajnokság állását.
Sok embernek -köztük nekem is, egy ideig - összemosódott a kettő, de nem egyszerre voltak. Zsoltit nagy divat ekézni, de ez az egy pont becsületesen jött. Bár végső soron a pont az pont, akkor is annyit érne, ha a gumis balhéból jött volna, de azért mégis jobb így.